Zapraszamy nauczycieli akademickich do udziału w szkoleniu poświęconym zastosowaniu sztucznej inteligencji (AI) w dydaktyce akademickiej. Program szkolenia został przygotowany z myślą o przekazaniu wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego wdrażania rozwiązań AI w procesy nauczania i uczenia się.
Pozycja budżetowa
- Zadanie 1. Podniesienie przez kadrę UEK kompetencji dydaktycznych
- Pozycja budżetowa: zadanie 1.2 (1) – „Szkolenia z zakresu nowoczesnych metod nauczania”
- Miejsce szkolenia: kampus UEK. Dokładna sala wskazana będzie uczestnikom mailowo
- Liczba miejsc: 12 os./ 1 edycja
- Liczba godzin 16 h dydaktycznych ( 2 dni po 8h) 9:00 – 15:00
- Termin realizacji:
I edycja 13- 14 grudnia 2024 r.Rekrutacja zakończonaII edycja 6 -7 lutego 2025 r.Rekrutacja zakończonaIII edycja 5 – 6 czerwca 2025 r.Rekrutacja zakończona
Program szkolenia obejmuje następujące tematy:
- Wprowadzenie do dydaktyki wspieranej sztuczną inteligencją
- Zastosowanie AI w procesie kształcenia akademickiego – przykłady możliwości, jakie AI oferuje w zakresie usprawnienia nauczania.
- Narzędzia i platformy AI w edukacji akademickiej – przegląd najpopularniejszych narzędzi, takich jak ChatGPT, Bing AI, Gemini/Bard, Canva, HeyGen, Education Copilot oraz Stable Diffusion.
- Projektowanie materiałów dydaktycznych opartych na AI – tworzenie interaktywnych zadań, symulacji oraz studiów przypadku
- Etyczne wyzwania oraz zasady odpowiedzialnego stosowania AI
Charakterystyka wybranych narzędzi AI, które będą omawiane na szkoleniu:
- ChatGPT – model językowy generujący treści przydatne do tworzenia symulacji konwersacyjnych, interaktywnych materiałów oraz pomysłów na zajęcia.
- Bing AI – integracja AI z wyszukiwarką Bing, ułatwiająca tworzenie materiałów dydaktycznych i podsumowań.
- Gemini/Bard – chatbot Google AI, wspomagający tworzenie treści edukacyjnych i wyszukiwanie informacji.
- Canva – platforma do tworzenia wizualnych materiałów edukacyjnych z funkcjami generatywnymi AI.
- HeyGen – narzędzie do generowania wideo z awatarami mówiącymi w różnych językach.
- Education Copilot – aplikacja do dynamicznego tworzenia materiałów zajęciowych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb studentów.
- Stable Diffusion – otwarty model generowania grafik, pomocny w tworzeniu ilustracji dydaktycznych.
- Warunki udziału w szkoleniu: Regulamin udziału w projekcie – kliknij tutaj
- Formularz rekrutacyjny i oświadczenia – poniżej
- Jednostka delegująca: Kierownicy katedr
- Wniosek o delegowanie pracownika – kliknij tutaj
- Zakończenie rekrutacji – do 4.12.2024 r.
Rekrutacja
- Kwalifikacja do szkolenia następuje przez wypełnienie i złożenie w biurze projektu FirstInFERS kompletu podpisanych dokumentów rekrutacyjnych.
- Następnie należy odbyć i zaliczyć krótki kurs wprowadzających na platformie moodle dotyczący zielonej i cyfrowej transformacji oraz narzędzi dydaktycznych i komercjalizacji. Uwaga:osoby, które już odbyły i zaliczyły kurs w ramach innych zadań nie muszą go wykonywać ponownie.
- O wpisie na listę uczestników decyduje kolejność zgłoszeń na podstawie wypełnienia formularza zgłoszenia udziału w projekcie w formie elektronicznej poparta kompletem wymaganych i podpisanych własnoręcznie dokumentów w pok. 210a, B.Gł. – w godz. 10.00-14.00 u Pani Renaty Pawłowskiej do dnia 4.12.2024 r.
- W szkoleniu mogą wziąć udział osoby zakwalifikowane do projektu oraz które odbyły i zaliczyły szkolenie na platformie moodle. Link z dostępem do kursu zostanie przekazany imiennie po złożeniu kompletu dokumentów i zakwalifikowaniu do projektu.
- W przypadku zrekrutowania wymaganej liczby uczestników rekrutacja zostanie zakończona. Pozostałe osoby mogą zostać w wpisane na listę rezerwową. Osoby, które znalazły się na liście rezerwowej mogą wziąć udział w szkoleniu w przypadku rezygnacji osoby z listy zrekrutowanych uczestników lub za zgodą organizatora szkolenia.